Zakuj, zdaj, zapomnij, czyli jak nie uczyć się słówek

Przyszedł czas na #wtorkoweporady i temat „Zakuj, zdaj, zapomnij, czyli jak nie uczyć się słówek”.

Oto, krótkie podsumowanie w pigułce, tego co najważniejsze:

Tym nawykom mówię „nie”

  • Przepisywaniu długich list słówek
  • Czytaniu długich list słówek: lewa kolumna/prawa kolumna
  • Uczeniu się na wieczór, dzień przed kartkówką/sprawdzianem
  • Zapominaniu bez powtórek
  • Zapisywaniu wymowy języka angielskiego tak, jak słyszymy
  • Poddawaniu się zbyt szybko
  • Działaniu bez planu, ładu i składu

Tym nawykom mówię „tak”

  • Zapisuj: polskie tłumaczenie; część mowy; definicja w języku angielskim; wymowa; przykład zdania; inne informacje
  • Powtarzaj na głoś
  • Powtarzaj często, ale przez krótki czas
  • Układaj własne zdania, osadzone w kontekście, im dziwniejsze tym lepsze
  • Czytaj, oglądaj, słuchaj: książki; filmy; muzyka; czasopisma; podcasty; bajki
  • Używaj nowych słów gdzie tylko się da, twórz własne możliwości
  • Twórz najkrótsze historyjki
  • Graj w gry słowne

Zgadzacie z moimi listami na „tak” i na „nie”?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Otrzymaj darmowy PDF z listą lektorskich gadżetów

Jeżeli chcesz dołączyć do mojej społeczności, którą obdarowuje językowymi dobrociami to zachęcam do zapisu na mój newsletter. Regularnie zamieszczam w nim różnorodne inspiracje do prowadzenia zajęć językowych. Już po samym zapisie otrzymasz plik PDF z listą 30 lektorskich gadżetów na dobry początek! Na moich zajęciach to the top of the top!

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Paulina Boruc-Bartkiewicz, Centrum Języków Obcych Sherlock. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Mają zastosowanie Polityka prywatności oraz Regulamin serwisu Google.