Klucz do udanej debaty w klasie

Przyszedł czas na #wtorkoweporady i temat „Klucz do udanej debaty w klasie”.

Oto moje wskazówki dla was:

  1. Pozwól swoim uczniom wybierać tematy debat;
  2. Mniej znaczy więcej, krótkie debaty są bardziej wartościowe;
  3. Buduj atmosferę sprzyjającą debatowaniu, zadbaj również o odpowiednią aranżację przestrzeni;
  4. Przygotuj swoich uczniów i wyposaż ich w niezbędne słownictwo;
  5. Przedstaw przydatne struktury, wskaż w jaki sposób się zgadzać, zaprzeczać, prowadzić rozmowę, zmieniać kierunek rozmowy itp.;
  6. Zaangażuj i znajdź rolę dla każdej osoby w grupie;
  7. Pamiętaj, im bardziej samodzielni będą uczniowie, tym więcej nauczą się z tego ćwiczenia. Wycofaj się!
  • Przeprowadzasz debaty na swoich zajęciach? Tak? Nie? Dlaczego?
  • Od jakich tematów najlepiej zacząć debatowanie?
  • Jakimi rolami obsadzić uczestników debaty?

Czekam na Wasze odpowiedzi w komentarzach!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Otrzymaj darmowy PDF z listą lektorskich gadżetów

Jeżeli chcesz dołączyć do mojej społeczności, którą obdarowuje językowymi dobrociami to zachęcam do zapisu na mój newsletter. Regularnie zamieszczam w nim różnorodne inspiracje do prowadzenia zajęć językowych. Już po samym zapisie otrzymasz plik PDF z listą 30 lektorskich gadżetów na dobry początek! Na moich zajęciach to the top of the top!

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Paulina Boruc-Bartkiewicz, Centrum Języków Obcych Sherlock. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Mają zastosowanie Polityka prywatności oraz Regulamin serwisu Google.