Jak wykorzystać #chwytliwewejściówki na swoich zajęciach?

Przyszedł czas na #wtorkoweporady i temat „Jak wykorzystać #chwytliwewejściówki na swoich zajęciach?”.

Na Facebooku, na profilu Angielski na głowie, wstawiam dla was set 10 obrazków o nieprzypadkowej nazwie #chwytliwewejściówki, do wykorzystania na waszych zajęciach. W dzisiejszym poście chcę Wam pokazać i udowodnić, jak wartościowe ćwiczenia można z tego przygotować i jak sprawić, aby zdjęcia te zagościły na waszych zajęciach na dłużej, a może nawet na stałe.

Materiały te możecie wykorzystać zarówno na zajęciach online jak i offline w różnych grupach wiekowych. Możecie je wydrukować, wyciąć i zalaminować lub po prostu zrobić z nich chwytliwą prezentację.

Jakie mam na nie pomysły?

  1. PRESENTATION:
    • Przedstawienie, nakierowanie na temat zajęć.
    • Burza mózgów, ze słownictwem, które przychodzi nam do głowy kiedy patrzymy na dany obrazek.
  2. PRACTICE:
    • Układanie prostych zdań dotyczących tego co widzimy na każdym z obrazków.
    • Deszcz słów, nazywanie oraz wypisywanie przedmiotów, czasowników, emocji, które możemy do obrazków przypisać.
  3. PRODUCTION:
    • Rozmowy sterowane
    • Spontaniczne, szybkie, 30-sekundowe dialogi
    • Long story short, czyli historyjka obrazkowa (10 obrazków = 10 zdań)
    • Co by było gdyby, spekulowanie na temat obrazków w różnych czasach, z różnymi konstrukcjami

Tak na dobrą sprawę, możecie obudować te obrazy w schemacie swoich zajęć i używać w dowolny sposób. Moje pomysły miały Was jedynie zainspirować i zachęcić do działania. Pamiętajcie, że każde zadanie, które pozwala uczniom mówić, produkować język i rozbudowywać go to skarb i należy ich organizować jak najwięcej.

Życzę zatem udanych rozmów, debat, pogadanek, burzy mózgów! 

Dajcie znać w komentarzu, w jaki sposób Wy wykorzystalibyście tego typu wejścióweczki.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Otrzymaj darmowy PDF z listą lektorskich gadżetów

Jeżeli chcesz dołączyć do mojej społeczności, którą obdarowuje językowymi dobrociami to zachęcam do zapisu na mój newsletter. Regularnie zamieszczam w nim różnorodne inspiracje do prowadzenia zajęć językowych. Już po samym zapisie otrzymasz plik PDF z listą 30 lektorskich gadżetów na dobry początek! Na moich zajęciach to the top of the top!

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Paulina Boruc-Bartkiewicz, Centrum Języków Obcych Sherlock. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Mają zastosowanie Polityka prywatności oraz Regulamin serwisu Google.