Przyszedł czas na #wtorkoweporady i temat „Jak wykorzystać #chwytliwewejściówki na swoich zajęciach?”.
Na Facebooku, na profilu Angielski na głowie, wstawiam dla was set 10 obrazków o nieprzypadkowej nazwie #chwytliwewejściówki, do wykorzystania na waszych zajęciach. W dzisiejszym poście chcę Wam pokazać i udowodnić, jak wartościowe ćwiczenia można z tego przygotować i jak sprawić, aby zdjęcia te zagościły na waszych zajęciach na dłużej, a może nawet na stałe.
Materiały te możecie wykorzystać zarówno na zajęciach online jak i offline w różnych grupach wiekowych. Możecie je wydrukować, wyciąć i zalaminować lub po prostu zrobić z nich chwytliwą prezentację.
Jakie mam na nie pomysły?
- PRESENTATION:
- Przedstawienie, nakierowanie na temat zajęć.
- Burza mózgów, ze słownictwem, które przychodzi nam do głowy kiedy patrzymy na dany obrazek.
- PRACTICE:
- Układanie prostych zdań dotyczących tego co widzimy na każdym z obrazków.
- Deszcz słów, nazywanie oraz wypisywanie przedmiotów, czasowników, emocji, które możemy do obrazków przypisać.
- PRODUCTION:
- Rozmowy sterowane
- Spontaniczne, szybkie, 30-sekundowe dialogi
- Long story short, czyli historyjka obrazkowa (10 obrazków = 10 zdań)
- Co by było gdyby, spekulowanie na temat obrazków w różnych czasach, z różnymi konstrukcjami
Tak na dobrą sprawę, możecie obudować te obrazy w schemacie swoich zajęć i używać w dowolny sposób. Moje pomysły miały Was jedynie zainspirować i zachęcić do działania. Pamiętajcie, że każde zadanie, które pozwala uczniom mówić, produkować język i rozbudowywać go to skarb i należy ich organizować jak najwięcej.
Życzę zatem udanych rozmów, debat, pogadanek, burzy mózgów!
Dajcie znać w komentarzu, w jaki sposób Wy wykorzystalibyście tego typu wejścióweczki.